Kwaliteit
Bij Stichting Land van Horne hechten we veel waarde aan de kwaliteit en veiligheid van onze zorg. Als u zorg nodig hebt, dan is niet alleen de kwaliteit van zorg belangrijk, maar ook of u zich er goed bij voelt. Onderstaand leest u meer hoe wij de kwaliteit en veiligheid van de zorg waarborgen.
Cliënttevredenheidsonderzoek
In het cliënttevredenheidsonderzoek vraagt een onafhankelijk bureau hoe tevreden cliënten en vertegenwoordigers zijn over de kwaliteit van zorg en ook naar hoe prettig een cliënt zich voelt. Na ieder onderzoek maken we verbeterplannen voor de hele stichting, de (woon)zorgcentra, de thuiszorg en andere diensten. De cliëntenraad die opkomt voor de belangen van de cliënten is daarbij betrokken. We blijven leren en verbeteren, zodat u zorg kunt ontvangen waarbij u zich prettig voelt.
HKZ-Keurmerk
Elke dag een fijne dag, ook als je zorg nodig hebt: dat is een kwaliteit die niet te vangen is in een keurmerk. Kwaliteit op papier kan hier niet voor zorgen, de betrokkenheid van onze medewerkers gelukkig wel. Toch zegt het onafhankelijke HKZ-keurmerk wel iets over de zorg- en dienstverlening van Land van Horne. Het staat voor Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de zorgsector. We worden hier uitgebreid voor getoetst. Het certificaat betekent dat onze zorginstelling:
- goed georganiseerd is
- cliënten centraal stelt
- continu werkt aan optimalisering van het aanbod
- betrouwbare resultaten presenteert
- voldoet aan de eisen die vanuit de sector zelf, door financiers, cliënten en de overheid worden gesteld.
Kwaliteitsbeeld
Bij Land van Horne zijn we graag open over de kwaliteit van onze zorg- en dienstverlening. Met de informatie en cijfers zichtbaar in ons kwaliteitsbeeld willen we hier inzicht in geven.
Wet zorg en dwang
Bij Land van Horne vinden we het belangrijk om zoveel mogelijk aan te sluiten bij het leven zoals elke cliënt dat wil leiden. Een leven waarin hij zo min mogelijk in zijn vrijheid wordt beperkt en waarin hij zijn eigen keuzes maakt. Door de Wet zorg en dwang staan we bewuster stil bij de momenten waarop de vrijheid en de veiligheid van een cliënt met elkaar botsen. En bekijken we, samen met de cliënt en zijn vertegenwoordiger, óf en hoe het anders kan. Het welzijn van de cliënt staat daarbij voorop. De cliënt, vertegenwoordiger en het zorgteam maken samen van vrijheid een vanzelfsprekendheid! In onderstaande video komen al aspecten rondom de Wet zorg en dwang aan bod.
Vragen of klachten?
Heeft u vragen of klachten over onvrijwillige zorg dan kunt u deze als eerste laagdrempelig bespreken met de zorgcoördinator. Wilt u meer ondersteuning dan kunt u terecht bij een onafhankelijke externe cliëntenvertrouwenspersoon. Christel Forschelen kijkt samen met u naar wat u wilt bereiken en hoe u dat kunt doen.
Christel Forschelen is te bereiken via 06 34 48 37 41 of christelforschelen@burgerkrachtlimburg.nl.
Meer informatie
Wilt u meer weten over de wet zorg en dwang? Neem dan contact op met de zorgcoördinator, arts van de cliënt of met de cliëntvertrouwenspersoon. Of ga naar www.hoewerktzorgendwang.nl. Op www.dwangindezorg.nl/wzd vindt u meer informatie vanuit de overheid over de Wet zorg en dwang.
Gedragscode
Land van Horne vindt het essentieel dat iedereen er mag zijn! We vinden het belangrijk dat je jezelf kan zijn, maar wel mét respect voor een ander.
Daarom hanteren we enkele gedragsregels. Zo geven we duidelijkheid in wat we van elkaar verwachten.





